امروزه تقریباً 80% از خرید و فروش های املاک و مستغلات به صورت آنلاین انجام می شود. به عنوان یک مشاور و متخصص املاک، این وظیفه شماست که اطمینان حاصل کنید که کارگزاری، دفاتر و مشاوران املاک شما دارای وب سایت های عالی برای نمایش لیست املاک شما، به اشتراک گذاری تخصص شما و رشد کسب و کار شما جهت فروش سریع ملک شما هستند یا خیر.
صرف ثبت ملک در یک وب سایت املاک، احتمالاً نتایجی را که به دنبال آن هستید به دست نخواهد آورد. بهترین وبسایتهای املاک و مستغلات دارای ویژگیهایی هستند که آنها در رتبه های بالای موتورهای جستجو بخصوص گوگل قرار بگیرند، تا خریداران و فروشندگان بتوانند به راحتی آنها را پیدا کنند، و به آسانی برای نمایندگان بهروزرسانی میشوند.
موقعیت مکانی اصلی و خانه رویایی خود را پیدا کنید
سایت Melk20 مدعی است که یک سایت برتر آنلاین در ایران است بالاخص در فروش ویلا. آنها ادعا می کنند که به خریداران در محدوده قیمت متوسط تا بالا در جستجوی خانه رویایی خود کمک می کنند. آنها داراییهای بیش از 30 استان و شهرهای آن از جمله تهران ، مشهد ، اصفهان ، همدان ، مازندران ، گیلان ، قزوین و سایر مکانهای پرطرفدار را به نمایش میگذارند که خریداران را از سرتاسر ایران جذب میکنند و وبسایت آنها هر ماه بیش از 50000 بازدیدکننده منحصر به فرد دارد.
این را هم بخوانید : چگونه ویلا بسازیم
آنها 3 سال است که اپلیکیشن و سایت خود را راه اندازی کرده اند و چیزی بیش از تبلیغات املاک و مستغلات ارائه می دهند. ما منطقه الهام بخش ملک را در صفحه وب آنها به ویژه جذاب می دانیم زیرا نگاهی اجمالی به سبک زندگی مجلل افراد ثروتمند نیز به ما می دهد. لیست املاک به شکلی ساده ارائه می شود، از جمله مکان های نقشه، قیمت ها، اطلاعات و فرم درخواست برای کسب اطلاعات بیشتر. فهرستی از نمایندگان و مشاوران املاک نیز برای تماس تلفنی آسان ارائه شده است.
در اینجا لیست ما از 10 ویژگی ضروری است که همه بهترین وب سایت های املاک و مستغلات دارند و چگونه باعث موفقیت شما در فروش زمین ، خانه و یا آپارتمان شما می شوند.
بخوانید : نحوه ارزش گذاری و قیمت املاک و مستغلات
1. تجربه کاربری فوق العاده
تجربه کاربری (UX) به نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما اشاره دارد. بهترین وب سایت های املاک و مستغلات تجربه کاربری خوبی دارند که بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا مدت بیشتری در سایت شما بمانند، صفحات بیشتری را کاوش کنند و دفعه بعد که به چیزی نیاز داشتند دوباره به آن بازگردند. برخی از زمینه هایی که باعث ایجاد UX خوب می شوند عبارتند از:
خریداران و فروشندگان خانه به یک دلیل به وب سایت شما می آیند: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد املاک و مستغلات. شما می خواهید یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند تا حد امکان برای آنها آسان کنید. این به معنای ساختار منطقی، دکمههایی با برچسب واضح و تعاملاتی است که کاربران یا قبلاً میدانند، یا میتوانند به طور غریزی بدون هیچ تلاشی یاد بگیرند.
مشتریان فعلی و بالقوه شما افرادی باهوش و آگاه هستند. اما املاک و مستغلات یک صنعت سنگین و مملو از اصطلاحاتی است که برای افراد عادی ناآشنا است. بیشتر بزرگسالان تقریباً در سطح خواندن کلاس هشتم مطالعه می کنند ، به این معنی که شما باید از جملات کوتاه و ساده استفاده کنید، از کلمات غیرضروری فنی اجتناب کنید و فراخوان های بدون ابهام برای عمل ارائه دهید. ابزارهای زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما کمک می کند سطح خواندن وب سایت خود را بررسی کنید و آن را برای دسترسی و قابلیت استفاده بیشتر تنظیم کنید.
طراحی ریسپانسیو به طراحی دیجیتالی اشاره دارد که تمام رسانه های مختلفی را که ما برای مصرف محتوا استفاده می کنیم را در بر می گیرد، بنابراین وب سایت شما همیشه عالی به نظر می رسد. بازدیدکنندگان شما ممکن است از طریق رایانه، تلفن یا تبلت بازدید کنند. و هر کدام یک صفحه نمایش با اندازه و وضوح متفاوت، با کیفیت تصویر، کنتراست و موارد دیگر دارند. طراحی ریسپانسیو به این معنی است که سایت شما در یک رایانه رومیزی قدیمی به همان اندازه که در جدیدترین گوشی هوشمند و هر چیز دیگری در بین آن ها ظاهر می شود، خوب به نظر می رسد.
ما بخش زیادی از روز خود را به تماشای صفحه نمایش می گذرانیم که می تواند فشار زیادی را به چشمان ما وارد کند. همچنین همه ما توانایی های بصری متفاوتی داریم، به این معنی که برای برخی افراد، برخی رنگ ها به سختی خوانده می شوند. خوشبختانه، دستورالعملهای دسترسی به محتوای وب (WCAG) وجود دارد که به شما کمک میکند بررسی کنید که آیا رنگهای موجود در وبسایت شما بر اساس یک نسبت کنتراست خاص و آزمایششده علمی، برای حداکثر افراد قابل خواندن است یا خیر. اگر نه، می توانید تنظیماتی را برای بهبود قابلیت استفاده سایت خود انجام دهید.
بخوانید : قیمت خانه و آپارتمان در تهران
این به هیچ وجه فهرست کاملی از عناصری نیست که به یک تجربه کاربری عالی کمک می کند، بلکه تعدادی از اصول اولیه است که بهترین وب سایت های املاک و مستغلات همیشه پوشش داده اند.
2. بهینه سازی داخلی برای موتورهای جستجو (SEO)
بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، فرآیندی است که باعث می شود سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر ظاهر شود. اینکه سایت های کارگزاری یا نمایندگی شما در اولین موقعیت موتور جستجوی مورد علاقه مشتریان شما ظاهر شوند، یک راه عالی برای هدایت بیشتر سرنخ ها به وب سایت شما بدون نیاز به خرید آنها است.
اما سئو به راحتی قابل چشم پوشی است زیرا چیزی نیست که بتوانید ببینید. اولین قدم این است که مطمئن شوید وب سایت شما به گونه ای ساخته شده است که جستجو و فهرست بندی برای موتورهای جستجو آسان باشد. باید سریع، قابل یافتن و حاوی کدها و برچسب های مناسب باشد. مورد بعدی این است که مطمئن شوید سایت شما دارای محتوایی است که به سؤالات جستجوگران پاسخ می دهد. ممکن است کار زیادی انجام شود، اما در دراز مدت نتیجه خواهد داد.
بخوانید : چه عواملی شمال را برای ساخت ویلا محبوب میکند
خوب، اکنون که داریم صحبت می کنیم: Melk20 ادعا می کند که بیش از 50000 ملک در 32 استان کشور دارد. هدف اعلام شده این شرکت در ایران، تسهیل ملاقات خریداران و فروشندگان خانه به روشی کارآمد، ساده و هوشمند است. برای نمایندگان املاک و مستغلات که علاقه مند به بهره برداری از بازار مالکیت خانه هستند، نه تنها فهرست املاک بلکه اخبار بازار املاک و آمار بازار را نیز به نمایش می گذارند. پستهای تکی و انبوه، فیدهای داده رابط برنامهنویسی کاربردی (API)، تبلیغات دیجیتال و برنامههای مشارکت رسانهای، همه بخشی از مجموعه پیشنهادات هستند. شما یک فرم استعلام ارسال می کنید و منتظر می مانید تا پاسخ آنها را دریافت کنید.
آیا می خواهید در مورد ویژگی های املاک و مستغلات بیشتر بدانید ؟
3. IDX با کیفیت بالا
تبادل اطلاعات اینترنتی (IDX) به نحوه اشتراک گذاری کارگزاران املاک و مستغلات در لیست های یکدیگر در وب سایت های خود اشاره دارد. ارائه دهندگان IDX مختلفی در آنجا وجود دارند که وظیفه آنها این است که اطمینان حاصل کنند که می توانید نه تنها لیست های فروشنده خود، بلکه همه لیست های موجود در منطقه خود را به اشتراک بگذارید، بنابراین تیم شما می تواند سرنخ های خریداران را نیز جمع آوری کند.
برخی از ارائه دهندگان IDX زمانی که نوبت به ارائه آنها می رسد، بیش از حد وعده می دهند و کمتر از آنها تحویل می دهند. از آنجایی که بازدیدکنندگان در درجه اول از سایت شما بازدید می کنند تا لیست ها را مشاهده کنند، مطمئن شوید که سایت شما دارای فیدهای IDX کاملاً یکپارچه و قابل اعتماد است.
مکانی در خورشید
اپلیکیشن ملک 20 یک پورتال برجسته املاک در ایران است با بیش از 10000 ملک در دسترس برای مرور از سراسر ایران است. خانه رویایی خود را جستجو کنید و با نمایندگان املاک، وکلا و سایر متخصصان املاک تماس بگیرید تا خرید ملک در شهر خود را آغاز کنید.
چه به دنبال یک آپارتمان ارزان قیمت در تهران، یک زمین در گیلان، یک ویلا در شمال یا یک ملک در مشهد باشید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم! در واقع، در اینجا املاکی را برای فروش در بیش از 30 استان پیدا خواهید کرد. از فیلترهای جستجوی ما استفاده کنید تا دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستید بیابید.
4. جستجوی همه منظوره املاک
مطمئناً، بازدیدکنندگان در سایت شما حضور دارند تا فهرستها را مشاهده کنند، اما هنگامی که آنها آنجا هستند، چگونه به آنها کمک میکنید آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند؟
پاسخ یک ویژگی جستجوی دارایی همه کاره است که به آنها امکان می دهد لیست های موجود را بر اساس مکان، ویژگی های دارایی و بودجه فیلتر کنند. اگر جستجوی ملک شما ناقص یا ناقص است، اگر عکسهای فهرست شده به زیبایی نمایش داده نمیشوند یا به سرعت بارگیری نمیشوند، یا اگر کاربران نتوانند جستجوهای خود را برای بعد ذخیره کنند، ممکن است بعداً وجود نداشته باشد.
ملک 20 یک درگاه فروش املاک خصوصی است که به صاحبان خانه یک پلت فرم و ابزارهای مورد نیاز برای فروش ملک خود را بدون استفاده از مشاور املاک می دهد. از سال 1395 ، ما به هزاران مالک در تهران ، مشهد، اصفهان ، کرج و سایر نقاط کشور کمک کرده ایم تا در هزینه های نمایندگی و مشاور املاک صرفه جویی کنند.
5. ارتباط تعاملی با خریداران و فروشندگان ملک
هنگامی که بازدیدکنندگانی در سایت خود پیدا کردید، می خواهید راه های زیادی برای در تماس ماندن ارائه دهید. این ابتدا به این معنی است که فرم تماس خود را برای یافتن و استفاده آسان کنید. بعد، به این معنی است که منابعی را در سایت خود فراهم کنید که بازدیدکنندگان در ازای اطلاعات تماس خود می خواهند. اینها می توانند راهنمای خرید یا فروش مسکن برای بازار محلی شما، ابزارهای رایگان ارزیابی خانه، جستجوهای دارایی قابل ذخیره، املاک توصیه شده، ربات های گفتگو و موارد دیگر مفید باشند.
وب سایت شما تنها یکی از نقاط تماس اصلی شماست، اما به دلیل تعداد افرادی که جستجوی ملک خود را به صورت آنلاین شروع می کنند، اهمیت فزاینده ای دارد. برای کمک به همکاری همه نقاط تماس اصلی خود، کتاب الکترونیکی ما را بررسی کنید.
6. یکپارچه سازی CRM
هنگامی که یک سرنخ ارزشمند را به دست آوردید، اجازه ندهید سرد شود. مطالعات نشان دادهاند که سرنخها معمولاً با هر کسی که زودتر پاسخ میدهد همراه است، اما سرنخهای املاک و مستغلات از این نظر خاص هستند که گاهی اوقات ممکن است ماهها یا حتی سالها طول بکشد تا یک سرنخ تبدیل شود.
اینجاست که یک CRM می تواند به ویژه برای پرورش آن سرنخ ها تا زمانی که آماده اقدام شوند مفید باشد. گرم نگهداشتن سرنخ آسانتر از احیای سرنخ سرد است، و یک CRM میتواند تلاش و حدسها را از پیگیری سرنخها با اتوماسیونهای مفید و کمپینهای پرورش از پیش ساختهشده که مطمئناً به شما نتیجه میدهند، کم کند.
7. ساختار وب سایت طبقه بندی شده
به عنوان یک کارگزار، شما می خواهید حداکثر نمایش را برای برند خود داشته باشید، که به معنای به حداکثر رساندن ترافیک وب سایت شما است. ترافیک وب می تواند اثر گلوله برفی داشته باشد: هر چه سایت شما تعامل بیشتری داشته باشد، موتورهای جستجو ترافیک بیشتری را برای شما ارسال خواهند کرد.
علاوه بر سئو، یکی از راههای افزایش ترافیک وبسایت کارگزاری، استفاده از ساختار وب سایت طبقهبندی شده است. با این سطوح، شما سایت کارگزاری خود را دارید، سپس سایت های اداری و سپس سایت های نمایندگی خود را. هنگامی که به درستی راه اندازی شود، ترافیک به نمایندگی و سایت های اداری شما می تواند تأثیر مثبتی بر سایت کارگزاری شما نیز داشته باشد و ترافیک ارگانیک و رتبه بندی SERP را افزایش دهد.
8. پست ها یا مقالات وبلاگ املاک
پستهای وبلاگ در وبسایتهای املاک و مستغلات کارکردهای مختلفی را انجام میدهند. آنها به شما کمک می کنند تا تخصص خود را در مورد فرآیند خرید و فروش خانه به نمایش بگذارید، اطلاعات مربوط به محله های جامعه خود را ارائه دهید و اخبار مربوط به کارگزاری خود را به اشتراک بگذارید، همه اینها به پاسخ به سؤالات جستجوگران کمک می کند و در نهایت ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند.
می توانید در پست قبلی درباره مزایای وبلاگ نویسی برای متخصصان املاک و مستغلات بیشتر بخوانید و در مورد ارسال خودکار وبلاگ برای کمک به تازه نگه داشتن محتوای وب سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید.
9. سازنده وب سایت عامل بدون کد
وقتی صحبت از فناوری کارگزاری به میان می آید، پذیرش نماینده همیشه یک چالش است. و تعداد کمی از نمایندگان دارای تخصص توسعه وب هستند. به همین دلیل است که ویرایشگرهای وبسایت بدون کد، کشیدن و رها کردن، روشی مفید برای افزایش پذیرش، آسان کردن بهروزرسانی وبسایت است و به نمایندگان اجازه میدهد تا سایتهای خود را بدون فاصله گرفتن از هویت برند کارگزاری شما شخصیسازی کنند.
10. هاستینگ قابل اعتماد و با کیفیت
اکنون به سراغ پیچ و مهره ها می رویم. بسیاری از مواردی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم بی معنی است اگر وب سایت شما همیشه به دلیل یک هاست بد خراب می شود. هاست های خوب امنیت بهتری را ارائه می دهند، در صورت حذف تصادفی از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه می کنند، سایت خود را از نظر ناهنجاری نظارت می کنند، زمان بارگذاری بهتر را پشتیبانی می کنند و در نهایت به کارگزاری شما کمک می کنند تا تجارت شما را از طریق حضور آنلاین قوی رشد دهد. هاست یک هزینه ضروری است و یکی از بهترین وب سایت هاست که به آن سر نمی زنند.
بهترین وب سایت ها املاک
هیچ دو وب سایتی شبیه هم نیستند، اما بهترین سایت های املاک و مستغلات در شبکه جهانی وب همه چند ویژگی مشترک دارند. اگر به دنبال ارائهدهنده وبسایتی هستید که همه این ویژگیها و موارد دیگر را در اختیار شما قرار دهد، به دنبال نباشید ، بهترین راهحل وبسایت برای املاک و مستغلات. سایتهای ما قدرت برخی از بزرگترین نامها را در این صنعت فراهم میکنند، و ما یعنی در Melk20 میتوانیم به کسب و کار شما نیز قدرت دهیم.