بهترین سایت مشاور املاک  و آگهی ویلا زمین و خانه  در شمال Melk20.com

بهترین سایت مشاور املاک و آگهی ویلا زمین و خانه در شمال Melk20.com

خرید و فروش زمین در نشتارود ، تنکابن ، رامسر ، کلارآباد ، عباس آباد
بهترین سایت مشاور املاک  و آگهی ویلا زمین و خانه  در شمال Melk20.com

بهترین سایت مشاور املاک و آگهی ویلا زمین و خانه در شمال Melk20.com

خرید و فروش زمین در نشتارود ، تنکابن ، رامسر ، کلارآباد ، عباس آباد

مرداب نشتارود کجاست؟

مرداب  و  جاذبه های طبیعی نشتارود 


 

شهر نشتارود ( فروش زمین در نشتارود ) در فاصله پنج کیلومتری از شهسوار سابق و تنکابن امروزی واقع شده که دارای روستاهای قدیمی و فراوانیه و از سال ۱۳۳۵دارای شهرداری بوده.

مرداب نشتارود در مرکز شهر نشتارود واقع شده و اگه بیشتر از مرداب انزلی و بابلسر معروف نباشه کمتر از اون هم نیست.

بهتره قبل از پرداختن به مرداب نشتارود چند کلمه ای درباره مفهوم مرداب صحبت کنیم.

Melk20  توجه شما رو به مقاله جاذبه های نشتارود ؛ مرداب نشتارود و ... جلب می کنه:

مرداب چیست؟

به مرداب "ماندآب" یا "هور" هم گفته می شه و به قسمت فرو رفته ای از سطح زمین گفته می شه که آب در اون مونده باشه و در اطراف و درونش  گیاه های کوتاه و علف روییده باشه. مرداب در واقع به آبی گفته می شه که در جایی راکد و ساکن مونده باشه و بر خلاف رودخونه که جاری و در حال حرکته مرداب حرکتی نداره.

مرداب نشتارود در واقع یه مرداب به معنای واقعی کلمه نیست چون در حقیقت آب موجود در اون در حال حرکته اما چون عمق و عرض زیادی داره این حرکت خیلی به چشم نمیاد.

سرچشمه مرداب نشتارود

سرچشمه مرداب نشتارود رودخونه ای سه کیلومتریه که از سلسله کوه های البرز سرچشمه می گیره. این رودخونه از دل جنگل های خشکه داران عبور می کنه، از بین شالیزارهای نشتارود می گذره و   مسیر بعدی اون که از نظر جغرافیایی برای نشتارود یک مزیت و برتری محسوب می شه، درست وسط بازار نشتاروده.

اینجا وسط بازار نشتاروده که این رودخونه نامش به همون دلایل بالا ، به مرداب تبدیل می شه و بعد از اون به دریا می ریزه.

تقریبا انتهای همه کوچه های حاشیه خیابون ۱۷شهریور که سمت کوه قرار داره به این مرداب ختم میشه. گونه های گیاهی و جانوری که به واسطه ی این مرداب در حال تکثیر و رشد هستن گواه این موضوعه که این مرداب به تنهایی بخش مهمی از اکوسیستم نشتارود رو تامین می کنه.

اکوسیستم مرداب نشتارود

این مکان بسیار دیدنی ، محل تخم گذاری ماهی هایی از جمله “کپور“، “سفید“، “کفال“، “اردک ماهی” و … هست.

از دیگر نکات مهمی که حتماباید بهش اشاره کرد اینه که توی فصل زمستان این مرداب میزبان پرنده هایی مثل “خوتکا” و “مرغابی” و… هم هست.

البته ناگفته نمونه که بومیان شمال کشور بعضا در حق این گونه های جانوری کم لطفی هایی هم می کنن و این پرنده ها رو به خاطر گوشتشون و منفعت مالی شکار می کنن و ضرر غیر قابل جبرانی به اکوسیستم منطقه وارد می کنند.

اگر شما هم علاقمند به صید و صیادی هستین با حفظ قوانین شکار و حیات وحش می تونید از صید ماهی در این مرداب لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی مرداب نشتارود

گردشگران محترمی که به شهر نشتارود سفر می کنن برای دیدن این مرداب باید به مرکز نشتارود برن. عرض ۵۰ متری این مرداب و عمق ۶ تا ۱۰ متری اون باعث دیده نشدن جریان رونده ی این مردابه. جالب اینکه با وجود بارش های کم سال های اخیر و خشکسالی هایی که کم و بیش کشورمون دچارش شده و باعث شده اکثر رودخونه های مازندران کم عمق، سنگ لاخی، ناپایدار و از همه مهمتر سیل پذیر بشن مرداب نشتارود همچنان پابرجاست.

اگر به این مکان زیبا سفر کردید یادتون نره که می تونید علاوه بر لذت بردن از مناظر اون منطقه و چشم اندازهای زیبای اطراف مرداب، از غذاهای دریایی و تازه که حاصل تلاش ماهیگیران مردابه هم استفاده کنید و نیز با اجاره کردن یک قایق می تونید به سیاحت در طول مرداب بپردازید که خالی از لطف نیست.

جدا از همه اینها می تونید پیک نیکی ساده با اعضای خانوادتون و عزیزانتون در میان طبیعت مرداب بر پا کنین و با گرفتن عکس و فیلم خاطراتی خوش از این سفر واسه خودتون بسازید.

حفظ و نگهداری از جاذبه های گردشگری طبیعی

کشور عزیزمون ایران، از لحاظ جاذبه های گردشگری در نوع خودش حرف زیادی برای گفتن داره اینکه چجوری در حفظ و بقای این مکان های بکر و ناب تلاش کنیم هم خودش قابل بحثه.

نریختن زباله، آسیب نرسوندن به طبیعت و درختان، جلوگیری از شکار بی رویه و خیلی موارد دیگه هم باعث فرهنگ سازی برای نسل آینده می شه و هم مکان های گردشگری کشورمون رو حفظ می کنه.

طبیعت بدون هیچ منتی روی زندگی همه ما تاثیرات مثبت زیادی گذاشته پس بهتره با سعی کردن برای حفظ و بقای طبیعت پاسخ درستی به بخشش اون بدیم.

همچنین از آپارتمان در نشتارود هم بازدید نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد